Leden van LC de Zuidelijke Baronie namen voor het 6e jaar deel aan de Ventoux3 ten bate van hersentumoronderzoek

Op 7 september 2018 fietsten en liepen leden van Lions Club de Zuidelijke Baronie en hun aanhang onder de teamnaam Bike4Brains mee met Ventoux3 voor sponsoring van onderzoek naar hersentumoren. De reden om deel te nemen aan de Ventoux3 was dat zes jaar geleden één van onze leden werd geconfronteerd met een hersentumor. Er was tot dat moment slechts € 2.000.000 per jaar beschikbaar voor onderzoek. Te weinig  om prachtige onderzoeken die op de plank liggen uit te voeren.

In de afgelopen zes edities hebben de leden van de Zuidelijke Baronie meer dan € 40.000 bij elkaar gefietst en gelopen voor dit doel.  Het hoogtepunt was de deelname van dit jaar, waarbij ruim € 10.000 werd opgehaald.

Ventoux3 is kleinschalig. Dit jaar waren er 184 enthousiaste deelnemers die in totaal € 258.449 bijeenbrachten (stand per 18 september 2018).

Deelnemers beklimmen 1, 2, 3 of misschien zelfs wel 4 keer de Mont Ventoux. Twee leden van ons team hebben de eerste klim hardlopend en de tweede klim fietsend gedaan.De andere leden hebben de Ventoux een, twee of drie maal fietsend bedwongen.

Zin in een uitdaging? De volgende editie van Ventoux3 is op vrijdag 6 september 2019.
Je kunt je bij onze secretaris aanmelden, zodat we je van verdere informatie kunnen voorzien.

Op de foto voor het vertrek staan vlnr Dré Dekkers, Frank Verscheure, Andrew Smits, Nicole Sweens, Judica van Riessen
en Reinier Kole. Henk Lenaerts ontbreekt op de foto.