13 juni 2024 tot 16 juni 2024
Breda en Tilburg

In juni 2024 vindt de eerstvolgende editie van Special Olympics Nederlands plaats. Locatie is: Breda en Tilburg. De Lions spelen een ondersteunende rol bij het onderdeel Healthy Athletes

Op donderdag 13 juni wordt in de middag een de Torch-Run begeleid door politie en brandweer en zullen de Lions met een vijfpersoons step samen met sporters aandacht vragen om sporten voor mensen met een verstandelijke handicap mogelijk te maken. De route zal vanuit het Schoolakkerplein in het Ginneken naar het Stadhuis op de Markt in Breda gaan. Vertrek is om 17:00.

Dit is de route:

• Verzamelen/vertrekpunt is het Schoolakkerplein te Breda (wijk Ginneken) / Route is 2700 meter. Vervolgens
    • Viandenlaan
    • Raadhuisstraat
    • Ginnekenmarkt
    • Ginnekenweg
    • Johan Willen Frisolaan
    • Ginnekenweg
    • Wilhelminastraat
    • Nieuwe Ginnekenstraat
    • van Coothplein (paaltjes)
    • Ginnekenstraat
    • Ridderstraat
    • Grote Markt doorlopen naar het bordes van het oude stadhuis.

Wil je de Special Olympics en hun sporters ondersteunen? Wellicht wil je een donatie doen?

Op de website van Special Olympics kun je meer lezen over de 2024 editie in Breda en Tilburg